De misbaksels

Om tien voor zeven’ s morgens sta ik in de keuken. Tijd genoeg om een echt goed ontbijt te maken! En aangezien ik toch vroeg ben heb ik ook nog wel tijd om een lekkere lunch te maken. Enkele minuten later staat het aanrecht vol met potjes kruiden, bakjes en ingrediënten. Een geklust eitje knappert in de koekenpan terwijl ik een banaan sta te prakken.

Om kwart over zeven is het allemaal wel zo’n beetje klaar. Lekkere eierwraps met huttenkase voor tijdens mij lunch en een fantastisch verwen ontbijt: chocolade mugcake met hazelnoten. Zo mooi mogelijk presenteer ik alles op een houtenplank. Mijn camera ligt nog op de keukentafel van gisteren en ik schiet wat leuke plaatjes van mijn ontbijt. De foto’s zijn toch wat licht geworden, dus ik klooj wat met de instellingen, en oja misschien is het ook wel leuk als ik met een vork het cakeje vast aanbreek. Ondertussen is het al bijna vijf voor half 8 en hoor ik eigenlijk al in de auto te zitten. Geen tijd meer om mijn ontbijt op te eten dus. Ik proef de hap die al op de vork ligt, mmm het is echt goed gelukt! En dan schuif ik snel mijn mooi gepresenteerde ontbijtje in een plastic bakje. Snel nog even een beetje opruimen in de keuken en een paar bakjes afspoelen, de rest moet vanavond maar. Ontbijtje in de tas, vriend wakker maken, schoenen zoeken en dan snel naar de auto.

Vijf minuten te laat kom ik aan bij de carpoolplaats, weer eens te laat. Ik stuur mijn vriend nog even een apje (sorry voor de chaos in de keuken, ik heb wel lunch voor je gemaakt) en begin mijn carpoolcollega’s uit te leggen waarom ik zoveel moeite heb gedaan voor een mooie foto van een ontbijtje wat nu door elkaar geschud in een bakje in mijn tas zit.

We zijn een foodblog begonnen.

de-misbaksels  Neem een kijkje!

Plaats een reactie